mhiptv.org/forums  
جديد Backup باكاب للصورة Pure2 7.4 لجهاز 💥 Novaler 💥 [ 1 من 20 ]

[ الكاتب : merouane125 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 32 ] [ عدد الردود : 3 ]
شفرة قنوات o$n alfa على النايل سات 2024 [ 2 من 20 ]

[ الكاتب : moha2020 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 66 ] [ عدد الردود : 3 ]
ظهرت قناتين Azusa TV و Western TV على القمر Badr 8 @ 26 °E [ 3 من 20 ]

[ الكاتب : اسلا م محمد ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 40 ] [ عدد الردود : 5 ]
تحديث جديد لجهاز 💥 Goldstar GS-9000 Ghost 💥 اليوم 2024.08.19 [ 4 من 20 ]

[ الكاتب : merouane125 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 51 ] [ عدد الردود : 4 ]
جديد Backup باكاب للصورة OpenBlackHole 5.4.1.005 لجهاز 💥 Novaler 💥 [ 5 من 20 ]

[ الكاتب : merouane125 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 49 ] [ عدد الردود : 4 ]
ظهرت قناتين مشفرتين Disney Junior و CineStar Fantasy على القمر Eutelsat 16A @ 16° E [ 6 من 20 ]

[ الكاتب : اسلا م محمد ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 43 ] [ عدد الردود : 4 ]
قناتين ARIRANG و KBS WORLD على القمر Eutelsat 7WA @ 7°W [ 7 من 20 ]

[ الكاتب : اسلا م محمد ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 59 ] [ عدد الردود : 4 ]
شرح حديث عائشة: "من ظلم قيد شبر من الأرض طوقه من سبع أرضين" [ 8 من 20 ]

[ الكاتب : zoro1 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 62 ] [ عدد الردود : 4 ]
شرح حديث أبي هريرة: "أتدرون ما المفلس؟ [ 9 من 20 ]

[ الكاتب : zoro1 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 49 ] [ عدد الردود : 4 ]
شرح حديث: نهى عن بيع الولاء وهبته . [ 10 من 20 ]

[ الكاتب : zoro1 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 82 ] [ عدد الردود : 4 ]
ظهرت Star Plus TV و Wester North TV على القمر Badr 8 @ 26°E [ 11 من 20 ]

[ الكاتب : اسلا م محمد ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 27 ] [ عدد الردود : 4 ]
غادرت EUROSPORT 4 /5/6 على القمر Astra 1L / Astra 1M @ 19.2° E [ 12 من 20 ]

[ الكاتب : اسلا م محمد ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 27 ] [ عدد الردود : 4 ]
جديد Backup باكاب للصورة OpenPLi 9.0 لجهاز 💥 Novaler 💥 [ 13 من 20 ]

[ الكاتب : merouane125 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 56 ] [ عدد الردود : 4 ]
تحديثات جديدة لأجهزة 💥 ستارسات💥 اليوم 2024.08.22 [ 14 من 20 ]

[ الكاتب : merouane125 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 32 ] [ عدد الردود : 3 ]
جديد أجهزة 💥 Mediastar 💥 [ 15 من 20 ]

[ الكاتب : merouane125 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 34 ] [ عدد الردود : 3 ]
تحديثات جديدة لأجهزة 💥 Spider 💥 اليوم 2024.08.22 [ 16 من 20 ]

[ الكاتب : merouane125 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 35 ] [ عدد الردود : 3 ]
معيار من يُعتمَد عليه في الفتوى [ 17 من 20 ]

[ الكاتب : zoro1 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 61 ] [ عدد الردود : 5 ]
حكم مس المرأة عورة المرأة على سبيل المزاح [ 18 من 20 ]

[ الكاتب : zoro1 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 64 ] [ عدد الردود : 5 ]
التوبة مقبولة بشروطها [ 19 من 20 ]

[ الكاتب : zoro1 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 50 ] [ عدد الردود : 5 ]
المعجزة الحقيقية هي : أن تكون إنسانا . [ 20 من 20 ]

[ الكاتب : zoro1 ] [ آخر مشاركة : nadjm ] [ عدد الزوار : 32 ] [ عدد الردود : 5 ]
WhatsApp واتساب
الدعم الفني والاستفسار اتصل واتس اب 00201283527844 mhiptv.org

العودة   mhiptv.org/forums > القسم العام > قسم الأدب والشعر

الملاحظات

قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا}

من طرف في الإثنين كان شاب زى اى شاب كان بيحلم انه يتجوززى اى حد علشان يكمل نص دينه المهم سافر اشتغل فى ليبيا حوالى خمس ست سنين عملوا ارشين

قديم 15-09-2009, 04:23 AM   #1
محمد الشناوى
:: عضو مشارك ::

محمد الشناوى is on a distinguished road
قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا}

قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} i_icon_minipost.gif[marq="3;right;1;scroll"] من طرف في الإثنين [/marq]قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} link.jpg
كان شاب زى اى شاب كان بيحلم انه يتجوززى اى حد علشان يكمل نص دينه المهم سافر اشتغل فى ليبيا حوالى خمس ست سنين عملوا ارشين يعنى كان بينام فى الشارع عشان يوفر ويتجوز ومكنش بياكل الا ارخص حاجة اسمع ياسيدى قصة عصام ومراته هيام ربنا يخليها ويبارك فيها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عصام ده من مصر وكان بيشتغل بالليل وبالنهار المهم عمل مبلغ كبير وجه مصر علشان يتجوز احلى واحدة تعجبه وفعلا مشى عصام فى الموضوع ومشيت العيله كلها معاه يجبولوا دى يقول لأ دى وحشه يقولولو دى يقول لأ مش عجبانى تناه على كدى لغاية ما زهق وللامانه نصحوه كتيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييير ولاد الحلال قلوله انت يابنى لسه صغير استنى عشرة خمسطاشر سنه انت هاتجيب واحدة تطفحك الكوتة من دلوقتى متعظشىوقالهم ياجماعة انا عندى 35 سنة هاستن ايه بعد كده - قلوله احنا نصحناك وانت حر اعمل اللى انت عايزه بكرة تقول ياريت اللى جرى ما كان قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 38140.gif ام عصام جبتلو عروسة والنوبه دى عجبته فوافق ووفقت علشان معاه فلوس كتير عمل الفرح وجاب الشبكة وعزم الناس وخلاها مش عايزه حاجه > قضى عصام اسبوع العسل وبدأت المشاكل انت كنت فين متتأخرش بره مش فى واحده قاعده مستنياك رد عليها عصام بكل جرأة وقالها انا راجل اطلع وقت ما انا عايز واجى وقت ما انا عايز قلتله لأ يا حبيبى كان الكلام ده الاسبوع اللى فات اما من دلوقتى جتلك واحده تحكمك اتهور عصام ومسدقش نفسه ورد وقال انت بتقولى ايه انت متجوزه فرخه وللا ايه وضربها قلم وكانت النهايه خدت هدومها وراحت على بيت ابوها قعد اسبوع وقال اصالحها بعت ولاد الحلال يهدوا النفوس وهيام مش راضيه ترجع اسبوع عدى وعصام متضايق عدى كمان اسبوع وبص لقى انذار جيله من المحكمه مطلوب نفقه لمراته ومطلوب العفش كله ومطلوب الدهب كله قام عصام من مكانه مفزوع ايه اللى حصل لكل ده قلم اضربه لمراتى يعمل فيا كل ده { ثم انها واخده الدهب معاها يانهار ابيض قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 887772.gif راح عصام جرى وخد معاه ابوه واخوه وامه وعمته علشان يشوفوا الموضوع دخلوا البيت ورجعوا زى ما دخلوا قعد عصام يقول يارتنى سمعت كلام ولاد الحلال بس بعد ايه باجمبل بعد ما الفاس وقعت فى الراس المهم اللى انكسر ما يتصلحش بعد كده لازم عصام ينفذ كلام المحكمة لينحبس دفع عصام النفقه من جيبه وهو عينه فيها واداها العفش بتاعها كله وطبعا واللى هو جابه بس جه عند الدهب وقال حديد وبعيد ما انا جيبه جالوا جواب من المحكمه بانه لسه مكملش الطلبات مردش عصام على المحكمة تانى يوم لقى 20مخبر وخمس عربيات امن مركزى واتناشر ظابط و80 عسكرى واتنين لواءت محاصرين البيت الساعه 3 الفاجر وطلعوا خدوه من قفاه وطبعا خدلوه علقه فى الشارع مخدهاش حمار فى مطلع والناس طلعت تتفرج وعصام يصوت واللى تقول ياعينى وعصام يصوت واللى تقول كان لازم يعمل راجل وعصام يصوت واللى تقول يستاهل وعصام معدش قادر يصوت المهم خدوه على القسم وهو بيفرفر وطبعا كملوا ضرب هناك والى شافو حسنين قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 442611.gif اصل حسنين ده كان محبوس بقالوا سنتين اصله ما قدرش يدفع النفقه شهرين فاتحكم عليه بسنتين وست شهور اصله ليه وسطه كبيره وعلى فكره بيدفع برضه وهو فى السجن المهم عصام بعد ما فاق وعرف اتعمل فبه ايه قال انا هاجيب الدهب لمراتى تانى وامرى لله قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} affraid.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} affraid.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} affraid.gif وفعلا خللى امه باعت الارض بتاعتها وجابت دهب لمراته بخمسين الف جنيه اللى مكتوب فى القيمه خدت الدهب وراحت اديته للمحكمه علشان مراته تخده وعصام يطلع خدت المحكمه الدهب وعلى ما وصلته لمراته خدتلها يجى ست سبع شهور علشان الهانم مبتردش على جوبات المحكمه الى بترحلها علشان تستلم الدهب بعت عصام من السجن لكبرات البلد علشان يروحوا يترجوها تاخد الدهب ويطلع فعلا راحت استلمت الدهب بعد ما عصام اتأدب وعرف ان الله حق طلع عصام وقال طالما كدى كدى بادفع نفقه انا هبهدلها زى ما بهدلت امى راح المحكمة يرفع قضية رد لبيت الطاعة وكان فاكر ان اللى بيشوفوا فى الافلام حقيقى وهو فى المحكمة لقى هناك صلاح وعبد الرحمن وجمعه ونعمان وعبد الفتاح وخمبس وشبل وحسنين فسألهم بتعملوا ايه قالوله بنرفع دعوة صلح وغفران قالهم يعنى ايه قالوله المحكمة بتبعت لمراتك تترجاها ان تعفو عنك قالهم انا بقى جى ارفع قضية طاعة ضحكوا كلهم فى صوت واحد وقالوا انت يابنى مش عايش فى البلد دى قال ليه ياجماعه قالوا الموضوع دى اتلغى من 30سنه رد ازاى مين اللى لغاه يعنى هاعمل ايه قالوله مفيش قدامك الا ان ربنا يكرمك ومراتك ترضى عنك قال لأ لأ بصوت عالى وبقوة بعد ما مرمططنى فى السجون ارفع دعوة صلح وغفران انا هطلقها ضحك جمعه بصوت عالى وقال يابنى انا خدت قرض من البنك بضمان الوظيفة من 7سنين ولسه بسدد فيه كنت ناوى اطلق مراتى خلص القرض عاى النفقه والمتعه والمحاميين واستلفت وما عرفتش اطلق وارتاح قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 812774.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 812774.gif دى غير الخمس سنين اللى اتحبستهم قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 20616.gif وبعد كده عرفت السكه الصح بس يريت يرضواعننا ويتصلحوا ربنا معانا والله لو مراتى رضيت ترجعلى لعيش زى الكل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فى حماها ما تتعبش نفسك وتخش لطريق مسدود وبعد كده هتيجى هنا وتركع قدام القاضى وتقوله ابوس رجلك ياباشا صالحنا شوف يابنى اى حد ابن حلال يروح لمراتك يترجاها ويصالحكو انا بابنى عندى خمسة وستين سنة قضيت نصهم فى السجون بسبب انى ضربت ابنى ومراتى زعقتلى علشان ما أضربوش فكنت صايم فزعتلها ما كنتش اعرف ان هايتعمل فبا كده خدت الشقه وكل شهر بتاخد نص المعاش والنص التانى بتاخده برضه بتقول مصروف الولد والواد عنده 30 سنه وانا مش قادر افتح بقى وعملتلها توكيل علشان تروح تخده وتريحنى رد عصام وقالو امال انت بتصرف منين ياعم جمعه دى كنت شغال فى البترول رد الحاج جمعه قالو يابنى ولاد الحلال بيدونى اللى فيه النصيب وربنا ما بينساش حد فكر عصام فى الكلام وقال فى نفسه ياعنى مفيش فايده وقف معاهم فى الطابور علشان يرفع طلب صفح وغفران وكان ترتيبه فى الطابور رقم 200 عدى اليوم وشهرين يعد اليوم على ما وصل عصام للشباك علشان يقدم الطلب كان بيروح يحجز مكان قبل الفجر ومكنش بيلحق ففهم اللى فيها وخد اكله معاه ونام هناك تلت اربع تيام لحد ما جه دوره لما وصل للشباك بقى وقدم الطلب للموظف بصلوا الموظف بصه غريبه مفهمهاش ورماله الورق فى وشه وخد ورق اللى بعده قالو عصام بكل ادب{ما هو اتعلم الادب على حق-ياباشا فى ايه الورق ناقص ولا حاجه رد الموظف بأرف انت ورقك ناقص دمغة تنميه ب5 قروش يالله بقى ما طعطلناش فى الف واحد غيرك واقف انت مبتفهمش عصام قالو هاجبها واجى ياباشا قالو تقف طابور من الاول عصام جتلو صدمه وهو دلوقتى فى مستشفى الامراض النفسيه والعصبيه فى العباسيه ومع ذلك امه بتدفع النفقه علشان يتعالج فى المستشفى مش فى القسم وابوه مقدرش يستحمل اللى حصل لابنه جتلو سكته قلبيه ودخل الانعاش بين الحياه والموت وامه بتشحت علشان تسدد النفقه ومراته هيام اشترت عمارة سبع ادوار وعربيه همر وفتحت مشروع كبير وعصام فى المستشفى حالته بتسوء ومفيش فى بقه الا جملة واحده مش كنت بقيت فرخه مش كت بقيت فرخه قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 812774.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 812774.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 812774.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 812774.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 460257.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 460257.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 460257.gif ويرزع نفسه بالالم لحد ما جاله ارتجاج فى المخ واكتئاب وشلل نصفى ومعدش قادر يتكلم ومراته لسه بتاخد النفقه مش راضيه تتنازل وعندها حق لازم تربيه هو واهله وعلى فكره لها الربع فى ورث عصام بعد مايموت هتاخد بتهم كمان ودى كانت قصة عصام بالحرف الواحد دى غير اللى مرضتش اقوله وشكرا وعفوا على الاطاله وقريبا مع قصة ابراهيم ومراته اللى حكمت عليه يسافر 25 سنه متواصل والله المستعان قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 686450.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 686450.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 686450.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 686450.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 686450.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 686450.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} 39732.gif قصة عصام ومراته المفتريه هيام { اللى ما بيخفش من مراته يدخل هنا} lol.gif
المصدر: mhiptv.org/forums

rwm uwhl ,lvhji hgltjvdi idhl V hggn lh fdota lk lvhji d]og ikhC

محمد الشناوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 05-10-2009, 06:13 PM   #2
waled100
:: إداري سابق ::

الصورة الرمزية waled100

waled100 is on a distinguished road

مشكوووووور والله يعطيك الف عافيه
waled100 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 07-10-2009, 04:47 AM   #3
محمد الشناوى